Većina od nas skoro svakodnevno čuje ili pročita reč trend, a kako i ne bi, kada nas gotovo svi mediji savetuju kako treba da izgledamo, šta da obučemo, da li treba da imamo kratku ili dugu kosu, šta treba da pijemo, jedemo i obavezno gde da izađemo.
Kod nas u Srbiji, biti „IN“ je postala jako bitna stvar!
U većini emisija zabavnog karaktera čujemo reč „stajling“. Gosti, kao i voditelji imaju običaj da kažu: „ Za moj stajling se pobrinuo taj i taj....“. Slušajući takve izjave mnogi od nas pomisle da i oni moraju da imaju baš to što je obukla pevačica, glumica ili voditeljka jer to je u trendu i na taj način pokušavaju da izgrade svoj stajling.
Onda postavim pitanje sebi, šta je to stajling?
Hajde da „tu čudesnu“ reč prevedem na srpski jezik. Imam utisak da sam je već negde čula, a da to nije televizija. Ali gde??? Razmislih malo bolje i lampica se upalila!
Pa da, čitala sam o toj reči u knjizi „Teorija dizajna“. Kad ono: „Tridesetih godina
dvadesetog veka u fazi velike ekonomske krize javlja se specifican pokret pod nazivom stajling,koji se danas smatra jednim od pravaca u dizajnu.U to vreme dizajnirani su proizvodi neprirodnih oblika,koji su cesto prelazili u kic;sa jednim jasnim ciljem-PRODATI PROIZVODE NA TRZISTU PO SVAKU CENU“!
E, toliko o tome.
Zatim se zapitam, šta je to trend?
Pogotovo mi nije jasno, šta je to trend u Srbiji?
U skoro svim časopisima možemo pročitati: Ove sezone u trendu je roze boja, drečavo žuta, zelena… U trendu su pantalone sa visokim ili niskim strukom, cipele sa visokim ili niskim potpeticama, da vrh obuće ne bude špicast, jer se baš ove sezone vratila moda 40-ih godina, pa vrh obuće mora da bude zaobljen.
Bože, ko li je to smislio?
Ko je osoba koja kaže: „Sada će se nositi ovo, a ne ono“?
Ko su ljudi koji diktiraju modne trendove?
Ko je ta osoba koja je dovoljno kompetentna da komentariše, ili još gore, ocenjuje oblačenje druge osobe?!
Ova pitanja sam sama sebi postavila i mogu vam reći da odgovori nisu tako teški, a ni komplikovani.
Novac, moć i mediji su odgovorni, a i glavni krivci za to!
Naravno, u pitanju je čitava mašinerija koju vode moćni ljudi čiji su ciljevi sopstveni interesi tj. profit.
Nama „ običnim smrtnicima“ ostaje da prihvatimo ili ne, ono što nam se nameće.
Treba li biti žrtva trendova?
Zvuči kao glupo pitanje, ali ako se malo bolje zapitamo, a pri tom i malo ozbiljnije razmislimo o svemu, uvidećemo da veliki broj nas to i jeste.
Moj lični stav, a i savet je:
„ Ako ne možeš da ih pobediš, pridruži im se“, ali... na pametan način.
Prilagodite trendove sebi, a ne sebe trendovima!
Dušica Božić 140/07
среда, 2. април 2008.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар