Trendovi u medijima u 2008. godini
Oglašavanje putem Interneta ostvariće u 2008. godini preko 40 milijardi dolara prihoda.
Očekuje se da će u 2008. godini oglašavanje na Internetu, koje ove godine beleži 15 godina postojanja, ostvariti 41,6 milijardi dolara prihoda, što je porast od 23 odsto u odnosu na prošlu godinu. Međutim, onlajn oglašavanje bi moglo u budućnosti da se suoči i sa padom zarade zbog averzije potrošača prema tom tipu reklama, kao i novih zakonskih regulativa, tvrdi analiza revizorsko-konsultantske kompanije Dilojt (Deloitte) “Trendovi u medijima u 2008. godini”.
Istraživanja sprovedena među potrošačima u SAD pokazuju da tri četvrtine korisnika Interneta smatra da su onlajn oglasi agresivniji od reklama u štampi, ali i da na njih obraćaju manje pažnje. Više od četvrtine Amerikanaca spremno je da plati za pristup onlajn sadržaju “oslobođenom” od reklama. Prošlu godinu su obeležile brojne kampanje protiv praćenja ponašanja korisnika na Internetu, čiji je glavni cilj da se omogući ciljano oglašavanje. Ako se takav trend nastavi, onlajn oglašavanje bi moglo da bude ozbiljno ugroženo.
Uticaj globalnog trenda brige za životnu sredinu u sektoru medija biće sve veći. Medijska i elektronska industrija trebalo bi da pronađu način da zadrže postojeći tempo tehnološkog razvoja, ali da istovremeno smanje potrošnju energije i emisiju štetnih gasova, na primer automatskim prelaskom uređaja na stand-by način rada. Odnos između internet televizije i njene starije “sestre”, tradicionalne televizije, trebalo bi da se razvija u pravcu međusobnog nadopunjavanja, a ne konkurencije.
Sve veća zastupljenost mreža velike propusne moći širom sveta omogućio je i dalji razvoj piraterije na Internetu. Borba sa digitalnim piratima se nastavlja, a značajno oružje predstavljaju edukacija i kažnjavanje, kao i odbijanje pristupa Internetu dokazanim piratima. Tehnološki razvoj će dovesti i do promena u kinematografskoj industriji, zahvaljujući sve većoj svetskoj popularnosti digitalnih bioskopa.
Iako su ljubitelji muzike spremni da plate i do nekoliko stotina dolara za MP3 plejer, na kupovinu muzike preko Interneta u proseku troše svega 20 dolara. Očigledno da je vreme da muzika ponovo postane “opipljiva”, s obzirom da su kupci pre spremniji da plate za muziku u obliku fizičkog proizvoda. Muzička industrija bi zbog toga trebalo da pokrene inovativnije načine plasiranja muzike, kao što je prodaja MP3 plejera sa unapred snimljenim pojedinačnim albumima ili čak čitavim kolekcijama izdanja neke grupe, a jedno od rešenja je i priključivanje fizičkih proizvoda eletronski kupljenoj muzici, kao što su majice, knjige ili neki drugi prateći proizvodi.
Celokupno istraživanje možete pronaći na: http://www.deloitte.com/dtt/research/0,1015,cid=193127,00.html
Izvor: BenchMarket
Sanja Rajkovic
понедељак, 21. април 2008.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар